Nahoru
Moderní a otevřená škola, která je vidět a slyšet

Co mi dala teplická konzervatoř?

Každý, kdo prošel teplickou konzervatoří, si odnesl nejen hudební vzdělání, ale i jedinečné zážitky, inspiraci a přátelství na celý život. Rozhodli jsme se oslovit několik bývalých studentů a požádali je, aby se ohlédli zpět – jak na studium, tak na svou hudební cestu po absolvování. Jaký vliv měla konzervatoř na jejich kariéru? Co jim dala do profesního i osobního života? A kde se dnes nacházejí? Jejich odpovědi najdete právě zde – jako inspiraci pro současné i budoucí studenty, kteří stojí na prahu svého vlastního hudebního příběhu.

Anička Seifertová: Čím déle jsem z konzervatoře pryč, tím více si uvědomuji, jak moc mi to studium do života dalo!

Dalo mi pocit, že mám na světě svoje místo. Že jsem svým způsobem výjimečná a ukázala mi, jak můžu šířit radost z hudby dál. Ukázalo mi, že hudba je radost a jako hudebníci umíme díky hudbě vnímat spoustu věcí jinak. 

Naučilo mě si nenechat věci líbit, umět za sebe bojovat a mít lokty. Naučilo mě disciplíně. Naučilo mě samostatnosti. Naučilo mě psychohygieně. Dalo mi do života spoustu skvělých zážitků, zkušeností a lidí. Seznámilo mě s náročnými a stresujícími situacemi a obdobími a díky tomu s dalšími takovými, co mi život přináší umím pracovat a umím je dobře zvládat. Naučilo mě komunikovat s lidmi z různých sfér, sociálních skupin a kruhů. Vím, že se ve světě neztratím.

Konzervatoř měla veliký vliv na to, jakým jsem dnes člověkem. A myslím, že jsem dobrý člověk. A za to děkuji i mému studiu na Konzervatoři v Teplicích. Moc všechny zdravím a objímám! 

 

Sára Königová: V první řadě Vám musím říct, že se mi moc stýská. Hltám sociální sítě, sleduji, co se "doma" děje a moc mi to chybí. Škola, vyučující, intr, koncerty, spolužáci a paní vrátná s panem vrátným. Velmi často na vás myslím a vzpomínám.

K Vašim otázkám, co teď dělám? Dřu a makám na sobě. 

Hned po konzervatoři jsem začala studovat na FSE UJEP Sociální práci a sociální politiku, protože jsem neviděla, a stále nevidím, budoucnost ve výuce na ZUŠ. Na jaře 2024 jsem úspěšně odstátnicovala, a v říjnu jsem nastoupila na navazující magisterské studium, též v oboru sociální práce. Studium mě naplňuje a cítím se tu velmi dobře.

Jak už jsem zmínila výše, od 6. ročníku učím na ZUŠ Česká Kamenice. Práce mě moc baví, ale mám velké výhrady k chování a přístupu dětí k výuce na ZUŠ, stejně tak k jednání a přístupu jejich rodičů. Jsme vnímáni jako levný dům dětí a mládeže. Každý týden s kolegyněmi řešíme náročné chování některých dětí, každý měsíc řešíme s vedením stížnosti a neslušné jednání rodičů vůči mně. Vysává mě to a nevím, jak dlouho v tom budu chtít pokračovat.

A protože je práce v ZUŠ velmi nestabilní a pomalu s každým pololetím se mi mění úvazek, stále pracuji v Lidlu, který mi dává jistotu příjmu. A co mi konzervatoř dala? Nádherné vzpomínky, kontakty, přátele, pomohla mi v hledání sama sebe, taky první pusu a POCIT DOMOVA. 

 

Viktorie Ševčíková: Momentálně studuji v 1. ročníku magistra psychologii na FF na Karlovce. K tomu učím cello ve své domovské ZUŠ v Klášterci nad Ohří. Ve zbývajícím čase hledám cestu, jak propojit psychologii a hudbu.

Studium na konzervatoři mi určitě dalo něco do života. Koukám na svět jinak, obohaceně o hudební/uměleckou zkušenost. Získala jsem kvalitní praxi v hraní v orchestru, ze které dosud těžím. Věřím, že jsem si díky studiu vybudovala dobré základy pro předávání cellových dovedností žákům. Jsem vděčná svému profesorovi Maratovi Šajachmetovovi za mnoho věcí, které mě naučil, a také za inspiraci, kterou mi předal.

Zároveň jsem se během studia naučila význam sousloví „nutné zlo“ – některé zkoušky, přezkoušení a administrativní nutnosti, zvlášť když jsem studovala zároveň gymnázium, mi připadaly zbytečné a nedávaly mi moc smysl. To je ale vlastně taky příprava do života :)

 

Jana Sklenářová: Momentálně studuji navazující magisterské studium, obor Hudební výchova pro SŠ na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Pracuji jako učitelka sólového zpěvu, sborového zpěvu a hudební nauky v ZUŠ Mšeno. Bezprostředně po ukončení studia na Konzervatoři v Teplicích v roce 2021 jsem založila koncertní pěvecké Duo di Fiori, se kterým vystupujeme po celé České republice. Koncertně spolupracuji též s emeritní pěvkyní ND, s mezzosopranistkou Lydií Havlákovou a  tenoristou Janem Fléglem. Spolupůsobím také jako zpěvačka a flétnistka v souboru Madrigal Kadaň, který se věnuje staré hudbě. Ve volném čase se věnuji i masérské činnosti, jíž se profesionálně zabývám od roku 2021, kdy jsem ukončila masérské kurzy.

Na dobu studia na Teplické konzervatoři vzpomínám s nesmírnou láskou a vděčností. Teplická konzervatoř je dle mého názoru úžasná hudební instituce, která své studenty skvěle připravuje na jejich budoucí profesní uměleckou i pedagogickou dráhu. Vyučují na ní vynikající pedagogové, odborníci ve svých oborech, kteří respektují individualitu svých studentů, podporují své žáky v hudebním i osobnostním růstu a otevírají jim cestu k hudbě.

Konzervatoř mě velmi významně ovlivnila a zformovala. Našla jsem zde skvělé přátelé a  potkala mnoho velmi inspirativních lidí jak mezi pedagogy, tak studenty. Během studia klasického zpěvu jsem měla možnost se pěvecky i herecky spolupodílet na inscenaci barokní opery Henryho Purcella Dido a Aeneas v režii Vladimíra Gončarova a na mnoha dalších krásných hudebních projektech. Teplická konzervatoř mi zkrátka přirostla k srdci. Za to, čím jsem dnes, vděčím z velké části právě jí a svým úžasným pedagogům, kterým tímto mnohokrát děkuji.

 

Stanislav Čermák: Po Konzervatoři v Teplicích jsem se vydal studovat hudební kulturu (hudbu se zaměřením na vzdělávání) na Západočeskou univerzitu v Plzni, kterou jsem úspěšně absolvoval, napsal bakalářskou práci pod názvem ,,Výuka hudební nauky na základní umělecké škole s využitím exkurzí'' a získal titul Bc. - jelikož není můj jednooborový magisterský program na univerzitě, musel jsem se přesunout. Mé kroky vedly na UJEP v Ústí nad Labem, kde jsem nyní nespokojený se systémem, rozvrhem, přístupem vyučujících a kvalitou školy. Stejně jako někteří mí spolužáci z konzervatoře, ztrácím jeden rok - ale absolutně mi to nevadí. Podal jsem si přihlášku na Univerzitu Palackého v Olomouci, kde na filosofické fakultě půjdu studovat muzikologii, jelikož se chci hudbou zabývat mnohem více. Pokud mi to nevyjde, podám si přihlášku zpět do Plzně, kde si tedy budu muset k hudební výchově vzít i druhý obor (zřejmě geografii nebo výchovu ke zdraví). 

Od studia konzervatoře vyučuji již sedmým rokem hudební nauku a přípravu na konzervatoř z HN na Základní umělecké škole Floriána Leopolda Gassmanna v Mostě, během těchto let vyučuji zde i sborový zpěv a pár hodin populárního zpěvu - výjimečně, jelikož mě baví více hudební nauka. Při nástupu na VŠ jsem nastoupil jako záskok na Podkrušnohorské gymnázium v Mostě, kde jsem poprvé učil hudební výchovy a zjistil jsem, že mě to baví. V následujícím roce jsem tedy začal vyučovat středoškoláky na gymnáziu v Lovosicích hudební výchovy. Ve státnicovém roce se mi přidala i 11. základní škola v Mostě s rozšířenou výukou hudební a výtvarné výchovy, kde jsem vyučoval ,,nehudebníky'' hudební výchovu - po tomto roce jsem pracovní poměr ukončil. Důvodem bylo vyčerpání odpoledne na ZUŠ, do které chci vkládat nejvíce energie - i tak jsem s ,,nehudebníky'' vytvořil projekt, kde si zazpívali a zahráli. Tento rok jsem místo výuky na ZŠ přijal místo na gymnáziu Josefa Jungmanna v Litoměřicích, kde jsem za tento půlrok dal dohromady studentský orchestr a sbor, který vystoupil na mikulášském koncertu gymnázia. Na gymnáziu v Litoměřicích se mi tedy moc líbí, baví mě to, stejně jako na gymnáziu v Lovosicích a samozřejmě na ZUŠ. U hudebních výchov se mi líbí, že žáci na hodiny chodí rádi a o hudbu se zajímají - baví mě je rozvíjet. U hudebních nauk mě baví žákům látku vysvětlovat tak, aby ji každý dobře pochopil a uměl - mám radost, že jsem z hudební nauky úspěšně na konzervatoř připravil např. Denisu Paškovou, Matouše Lindu a Elišku Kozlokovou. Má práce mě baví a dává mi smysl :-) 

Díky teplické konzervatoři pracuji s veškerými informacemi z hlediska hudby - to co nás učili na univerzitě jsem již z konzervatoře dávno věděl. Pro mě největšími mistry a hudebními umělci vždy budou vybraní profesoři z teplické konzervatoře - do teďka si z nich beru velký příklad. Díky této škole mám rodinný přístup ke svým žákům a studentům. Myslím si, že jsem díky škole trpělivý, vstřícný, více muzikální, laskavý a samozřejmě bláznivý. Snažím se prožívat život tak jako tehdy na škole - zkrátka na tuto školu mám dost hezkých vzpomínek, které si rád připomenu a chtěl bych vrátit čas. Vzpomínám rád na hodiny, na domov mládeže a mé průšvihy, na (večerní i denní) život v Teplicích se spolužáky, na koncerty, výjezdy a exkurze. Školu na každém rohu vždy hájím a podporuji ji. Myslím si, že konzervatoř vychovává, protože takový - jaký jsem teď, bych bez této školy nebyl. :-) 

P.S. a teď se mi stýská ještě víc. 

Partneři

close
Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu. Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.
Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.