Mgr. Barbora de Nunes-Cambraia
Náplň práce: Hlavní obor klasický zpěv, Fonetika, deklamace a jevištní mluva
Mezzosopranistka Barbora de Nunes-Cambraia, nominovaná na Cenu Thálie 2016, získala hudební vzdělání na Pražské konzervatoři a Konzervatoři Plzeň (absolvovala ve třídě Jaroslavy Niederlové) a na řadě mistrovských kurzů doma i v zahraničí (mj. Masterclass José Cury v roce 2016 či Dagmar Peckové v roce 2012). Od roku 2012 pracuje pod vedením Petra Martínka. Své vzdělání si doplnila studiem jazyků na Univerzitě Karlově. Vystupuje pravidelně po celé republice, absolvovala turné po Brazílii, Japonsku, Thajsku, Izraeli, Maroku, Francii a Německu, spolupracuje se světovými a českými dirigenty (A. Scarano, O. Vänskä, Z. Mácal, V. Válek, P. Altrichter, P. Vronský, Ch. Olivieri-Munroe, M. Comin, N. Baxa, V. Spurný, M. Štilec aj.) a orchestry (Sao Paulo Symphony Orchestra, Thailand Philharmonic Orchestra, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Pražská komorní filharmonie, Filharmonie Brno, Moravská filharmonie Olomouc, Severočeská filharmonie Teplice, Filharmonie B.Martinů či Jihočeská komorní filharmonie).
Nahrála několik kompaktních disků: v roce 2009 Amor eterno s operními áriemi 19. a 20. století a Umění milovati s hudbou současného skladatele Zdeňka Zahradníka; v roce 2011 Písně Almy Mahlerové – záznam koncertu v pražském Obecním domě pod vedením dirigenta Zdeňka Mácala za doprovodu Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK; v roce 2015 A Tribute to the Jewish Soul s Schulhoffovou Symfonií pro alt a orchestr Menschheit a Mahlerovými Písněmi o mrtvých dětech (pod taktovkou Alfonsa Scarana se vystřídala Moravská filharmonie Olomouc a Severočeská filharmonie Teplice); v roce 2017 symfonickou fantazii Žítkovská bohyně na profilovém disku soudobého skladatele Jana Vičara Cesta k slunci; v témže roce Guitarra Cantante, české a španělské písně za doprovodu kytarového dua Siempre Nuevo; a v roce 2017 písňový cyklus The Magic Wheel of the Zodiac soudobé australské skladatelky Margaret Brandman.
V červnu 2010 Barbora Barbora de Nunes-Cambraia debutovala jako Carmen v Moravském divadle Olomouc, kde v letech 2010-2016 působila jako sólistka opery a operety. Spolupracuje se Slezským divadlem Opava, s Divadlem J.K.Tyla v Plzni, s Národním divadlem moravskoslezským, s Jihočeským divadlem, s Hudebním divadlem Karlín a se Severočeským divadlem.
Kromě Carmen ztvárnila Rosinu (Lazebník sevillský), Neris (Medea), Fenenu (Nabucco), Káču (Čert a Káča), Olgu (Evžen Oněgin), Paní Quickly (Falstaff), Maddalenu (Rigoletto), Třetí dámu (Kouzelná flétna), Malinu (Voják a tanečnice), Dinah (Tři přání aneb vrtkavosti života), Maru (Noc plná světla), Ernestinu (Příležitost dělá zloděje), Prince Orlofského (Netopýr), Wandu (Polská krev), Boulotku (Modrovous J.Offenbacha) a další.
V listopadu 2011 vystoupila na koncertě se sopranistkou Metropolitní opery Sondrou Radvanovsky. V témže roce se představila jako Carmen v Národním divadle v Praze na festivalu Opera 2011. V říjnu 2016 zpívala na koncertě s José Curou v pražském Obecním domě. V roce 2017 byla v užší nominaci na Cenu Thálie 2016 v kategorii Opera za titulní roli v Bizetově Carmen v inscenaci Slezského divadla Opava.
Pravidelně koncertuje s kytarovým duem Siempre Nuevo (tvořeným kytaristy Matějem Fremlem a Patrickem Vacíkem).
Od září 2015 působí jako pedagog sólového zpěvu na Konzervatoři v Teplicích.
Email: nunescambraia@konzervatorteplice.cz