Hra na akordeon
- stupnice durové i mollové rovným pohybem i protipohybem, legato i staccato v rozsahu dvou oktáv, akordy tříhlasé harmonicky i melodicky, legato i staccato v malém rozkladu
- dvě etudy různého charakteru na úrovni Czerného op. 849 nebo op. 299. Hra zpaměti není podmínkou
- jedna polyfonní skladba barokního období (např. J. S. Bach: Malá preludia a fugety). Hra zpaměti není podmínkou
- jedna nebo více skladeb dle vlastního výběru, nejlépe z různých stylových období (vhodná je původní kompozice pro akordeon). Hra zpaměti je podmínkou
Hlavní důraz je kladen na celkovou hudebnost kandidáta a jeho fyziologické předpoklady. Komise se případně přesvědčí o kandidátově pohotovosti ve hře z listu, znalosti hry lidových písní a schopnosti jednoduché improvizace.
Hra na kytaru
- jednohlasé stupnice durové i mollové ve dvou až třech oktávách. Kadence durové i mollové (rozloženě i harmonicky)
- dvě etudy klasických autorů (Aguado, Diabeli, Carcassi, Sor, Giuliani, Carulli, Legnani apod.), jedna až dvě etudy moderní (Obrovská, Bárta, Brouwer apod.)
- výběr přednesových skladeb autorů různých slohových období, nejlépe jedna z období renesance nebo baroka, další z období klasicismu, doporučujeme též zařadit jednu skladbu autorů 20. století (např. Truhláře, Obrovské, Bárty, Raka, Brouwera aj.)
- hra z paměti je podmínkou u přednesové literatury
- hlavní důraz je kladen na celkovou hudebnost kandidáta a jeho fyziologické předpoklady
- doporučuje se hra nehty
- komise se případně přesvědčí o kandidátově pohotovosti ve hře z listu a jeho znalosti hry lidových písní i jejich doprovodů
Hra na elektrickou kytaru
- Stupnice dur/moll + kadence.
- Žánrové sólo (rock, blues, metal, country, pop) – záleží na zájmu uchazeče.
- Ukázka nějaké skladby (sólo, riff) … - minimálně 2 min.
- Hraní z akordových značek.
Vše je možné s doprovodem, který si uchazeč přinese na flash disku.
V případě absence elektrické kytary je možnost absolvovat talentovou přijímací zkoušku na akustickou kytaru (nikoliv klasickou ) s úpravou repertoáru k příslušnému nástroji.
Hra na bicí nástroje
Malý buben
- rytmická stupnice 1-2-3-4-5-6-7-8-7-6-5-4-3-2-1
- dvě etudy dle vlastního výběru z níže uvedených škol s předvedením dynamiky, víření a přírazů
- H. Knauer, J. Tuzar, M.Veselý
- hra z listu
Souprava bicích nástrojů
- výběr Cvičení „předražených“ not (rock i swing), M. Veselý: Bicí nástroje v orchestru
- jedna etuda dle vlastního výběru, M. Veselý: Etudy pro soupravu bicích nástrojů
Tympány
- výběr jedné etudy nebo přednesové skladby alespoň na dva tympány, zapsané v notách, dle vlastního výběru
- ladění tympánů podle předem zahraného tónu na klavír
Xylofon (marimba, vibrafon)
- stupnice durové a mollové do 3 křížků a 3 béček, rozklady akordů
- výběr jedné etudy z níže uvedené literatury nebo libovolná přednesová skladba či transkripce na jeden z výše uvedených nástrojů, zapsaná v notách, popřípadě s doprovodem klavíru
P. Šprunk: Etudy na xylofon
S. Hojný: Etudy na xylofon
M. Goldenberg: Škola hry na xylofon
Další požadavky
- Předvedení hry na nějaký další melodický nástroj (klavír, flétna, kytara atd.)
- Notový materiál je zájemcům k dispozici u pedagogů bicího oddělení.